Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından işletilen www.icisleri.gov.tr web sitesini ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId)

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
Emniyet Genel Müdürlüğü
Emniyet Genel Müdürlüğü
  • EGM

    Egm

    Bireylerin temel hak ve özgürlüklerini korumak için hukuk ilkeleri çerçevesinde güvenliği sağlamak.

    • Emniyet Genel Müdürümüz
    • Hakkımızda
      • Misyon ve Vizyon
      • Tarihçe
      • Emniyet Genel Müdürlerimiz
      • Teşkilat Şeması
      • Bizi Tanıyın
      • Rütbeler
    • Birimlerimiz
      • Teftiş Kurulu Başkanlığı
      • Özel Güvenlik Denetleme Başkanlığı
      • Hukuk Müşavirliği
      • Özel Harekat Başkanlığı
      • İstihbarat Başkanlığı
      • Trafik Başkanlığı
      • KOM Başkanlığı
      • Personel Başkanlığı
      • Narkotik Suçlarla Mücadele Başkanlığı
      • Daire Başkanlıkları
      • İl Emniyet Müdürlükleri
      • Eğitim Birimleri
      • Diğer Birimler
    • Gündem
      • Haberler
      • Duyurular
    • Yayınlar
      • Polis Dergisi
      • Polis Radyosu
      • Polis Akademisi Yayınları
    • Şehitlerimiz
    • Polis Müzesi
    • Atatürk ve Polis
  • SUÇLA MÜCADELE

    Suçla Mücadele

    Suçtan korunmak için vatandaşlarımıza öneriler

    • Suçlar
      • Asayiş
      • Narkotik Suçlarıyla Mücadele
      • Kaçakçılık ve Organize Suçlar
      • Siber Suçlar
      • Trafik Kuralı İhlalleri
    • Veriler
      • 2019 Yılı Verileri
    • Vatandaşlık Hakları
    • Sıkça Sorulan Sorular
  • İŞLEMLER

    İşlemler

    Emniyet Genel Müdürlüğü Online İşlemleri

    • İhbar
    • Trafik Cezası ve Otopark Sorgulama
    • İnsan Hakları Başvuru Formu
    • EDS Noktaları
    • Bilgi Edinme
    • EGM Mobil
    • Sınav Sonuç
    • E-Devlet Hizmetleri
    • Kayıp Alarmı
    • Kiralık Araç Bildirim Sistemi
    • Özel Güvenlik Bilgi Sistemi
    • Patlayıcı Maddeler ve Silah Bilgi Sistemi
  • HIZLI ERİŞİM

    Hızlı Erişim

    Hızlı Erişim

    • T.C.Vatandaşıyım
    • Polisim
    • Kayıp Şahıs/Çocuklar
    • Turist ve Göçmen
    • Silah Ruhsat İşlemleri Hakkında SSS
    • Trafik Mevzuat
    • Terörden Arananlar
    • Trafik Tescil Hizmetleri
    • Strateji Geliştirme Faaliyetleri
  • İLETİŞİM

    İletişim

    Emniyet Genel Müdürlüğü ve Teşkilatı İletişim Bilgileri

    • Emniyet Genel Müdürlüğü
    • İl Emniyet Müdürlükleri
    • En Yakın Polis Merkezi
Ara
  • EGM
    • Emniyet Genel Müdürümüz
    • Hakkımızda
      • Misyon ve Vizyon
      • Tarihçe
      • Emniyet Genel Müdürlerimiz
      • Teşkilat Şeması
      • Bizi Tanıyın
      • Rütbeler
    • Birimlerimiz
      • Teftiş Kurulu Başkanlığı
      • Özel Güvenlik Denetleme Başkanlığı
      • Hukuk Müşavirliği
      • Özel Harekat Başkanlığı
      • İstihbarat Başkanlığı
      • Trafik Başkanlığı
      • KOM Başkanlığı
      • Personel Başkanlığı
      • Narkotik Suçlarla Mücadele Başkanlığı
      • Daire Başkanlıkları
      • İl Emniyet Müdürlükleri
      • Eğitim Birimleri
      • Diğer Birimler
    • Gündem
      • Haberler
      • Duyurular
    • Yayınlar
      • Polis Dergisi
      • Polis Radyosu
      • Polis Akademisi Yayınları
    • Şehitlerimiz
    • Polis Müzesi
    • Atatürk ve Polis
  • SUÇLA MÜCADELE
    • Suçlar
      • Asayiş
        • Dolandırıcılık
        • Yağma
        • Hırsızlık
        • Oto Hırsızlığı
        • Yankesicilik
        • ATM Dolandırıcılığı
        • Evlenme Vaadiyle Dolandırıcılık
        • Sahtecilik Suçları
      • Narkotik Suçlarıyla Mücadele
      • Kaçakçılık ve Organize Suçlar
        • Kaçakçılık Suçlarıyla Mücadele
        • Organize Suçlarla Mücadele
        • Mali Suçlarla Mücadele
      • Siber Suçlar
        • Sosyal Medya Dolandırıcılığı
      • Trafik Kuralı İhlalleri
        • Psiko-Teknik Değerlendirme
        • Hava Yastığı
        • Cocuk Koltuğu Kullanımı
        • Trafik Denetimi
        • Güvenli Sürüş Teknikleri
        • Yaya Geçitleri
        • Alkollü Araç Kullanımı
        • Cep Telefonu Kullanımı
        • Uykusuz ve Yorgun araç Kullanımı
        • Emniyet Kemeri Kullanımı
        • Ceza Puanı Uygulama
        • Trafikte Hız ve Kaza Riski
    • Veriler
      • 2019 Yılı Verileri
        • Ocak
        • Şubat
        • Mart
        • Nisan
        • Mayıs
        • Haziran
        • Temmuz
        • Ağustos
    • Vatandaşlık Hakları
    • Sıkça Sorulan Sorular
  • İŞLEMLER
    • İhbar
    • Trafik Cezası ve Otopark Sorgulama
    • İnsan Hakları Başvuru Formu
    • EDS Noktaları
    • Bilgi Edinme
    • EGM Mobil
    • Sınav Sonuç
    • E-Devlet Hizmetleri
    • Kayıp Alarmı
    • Kiralık Araç Bildirim Sistemi
    • Özel Güvenlik Bilgi Sistemi
    • Patlayıcı Maddeler ve Silah Bilgi Sistemi
  • HIZLI ERİŞİM
    • T.C.Vatandaşıyım
    • Polisim
    • Kayıp Şahıs/Çocuklar
    • Turist ve Göçmen
    • Silah Ruhsat İşlemleri Hakkında SSS
    • Trafik Mevzuat
    • Terörden Arananlar
    • Trafik Tescil Hizmetleri
    • Strateji Geliştirme Faaliyetleri
  • İLETİŞİM
    • Emniyet Genel Müdürlüğü
    • İl Emniyet Müdürlükleri
    • En Yakın Polis Merkezi
SUÇLA MÜCADELE
  • Suçlar
    • Asayiş
      • Dolandırıcılık
      • Yağma
      • Hırsızlık
      • Oto Hırsızlığı
      • Yankesicilik
      • ATM Dolandırıcılığı
      • Evlenme Vaadiyle Dolandırıcılık
      • Sahtecilik Suçları
    • Narkotik Suçlarıyla Mücadele
    • Kaçakçılık ve Organize Suçlar
      • Kaçakçılık Suçlarıyla Mücadele
      • Organize Suçlarla Mücadele
      • Mali Suçlarla Mücadele
    • Siber Suçlar
      • Sosyal Medya Dolandırıcılığı
    • Trafik Kuralı İhlalleri
      • Psiko-Teknik Değerlendirme
      • Hava Yastığı
      • Cocuk Koltuğu Kullanımı
      • Trafik Denetimi
      • Güvenli Sürüş Teknikleri
      • Yaya Geçitleri
      • Alkollü Araç Kullanımı
      • Cep Telefonu Kullanımı
      • Uykusuz ve Yorgun araç Kullanımı
      • Emniyet Kemeri Kullanımı
      • Ceza Puanı Uygulama
      • Trafikte Hız ve Kaza Riski
  • Veriler
    • 2019 Yılı Verileri
      • Ocak
      • Şubat
      • Mart
      • Nisan
      • Mayıs
      • Haziran
      • Temmuz
      • Ağustos
  • Vatandaşlık Hakları
  • Sıkça Sorulan Sorular

Alkollü Araç Kullanımı

Kaza riskleri nedeniyle trafik polisi için, sürücülerin alkol kontrolünün özel bir önemi vardır. Sürücü, alkolmetre ile yapılan test sonucunda alkollü çıkarsa; 2918 Sayılı Karayolları Trafik Kanunu'nun 48/5 maddesi gereğince para cezası ile cezalandırılır, aracı trafikten men edilir ve sürücü belgesi (6) ay süreyle Trafik Polisince geri alınır.

Aynı sürücü aynı suçu işlerse;yine Kanun'un ilgili maddesi gereğince para cezası ile cezalandırılır, aracı trafikten men edilir ve sürücü belgesi (2) yıl süreyle Trafik Polisi'nce geri alınır. Aynı sürücü üçüncü kez alkollü olarak araç kullanırken tespit edilirse, kanunun ilgili maddesinde belirtildiği şekilde para cezası ile cezalandırılır, aracı trafikten men edilir ve sürücü belgesi (5) yıl süreyle Trafik Polisi'nce geri alınır. Ayrıca (6) aydan az olmamak üzere hafif hapis cezası uygulanılır. (5) yıl süreyle geri alınan sürücü belgesi sahipleri, 5. yılın sonunda, psiko-teknik değerlendirme ve psikiyatri muayenesi sonrasında durumu uygun olanlara belgeleri iade edilir.
Alkollü araç kullanmaktan dolayı sürücü belgeleri geri alınan sürücüler, Sürücü belgesine el koyan trafik birimine veya en yakın trafik Denetleme Şube Müdürlüğü'ne alıkoyma süresinin bitiminde dilekçe ile başvurarak sürücü belgelerini geri alabilirler. 

Meydana gelen trafik kazaları incelendiğinde sürücülerin bir anlık dikkatsizlikleri sonucu meydana geldiği görülmektedir. Bu nedenle, alkol almış kişinin de dikkati dağılmaktadır. 
Güvenli alkol limiti yoktur en doğrusu, hiç alkol almadan araç kullanmaktır. 
 
ALKOLÜN SÜRÜCÜLÜK BECERİLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
 
Bilimsel araştırmalar alkolün hiç bir seviyesinin sürücülük için güvenli olmadığını göstermektedir. Bütün ülkeler yasal alkol limitini belirlerken konuyu tıbbi, psikolojik ve sosyal yönüyle değerlendirerek bir karara varmakta, belli bir riski kabul ederek bu limitleri belirlemektedirler. 

Motorlu araç sayısının artmaya başladığı 1900'lü yılların ilk dönemlerinde, hızla oluşan trafik kurallarının yanı sıra, giderek alkollü sürücülük için de önlem alma ihtiyacı hissedilmiştir. Başlangıçta bu sınırın ne olması gerektiği ve nasıl ölçüleceği konusunda sorunlar yaşanmışsa da dünyada özellikle konuyu inceleyen bilimsel çevrelerin görüşü her zaman kan-alkol sınırının daha da aşağıya çekilmesi yönünde olmuştur. Bir başka deyişle yasal limitin altında olmanın sadece trafik cezasını engellediği, ancak can güvenliğini garantilemediği kabul edilmektedir.

Alkolün etkileri açısından yaş, cinsiyet, sürücülük deneyimi gibi bazı faktörlere bağlı olarak bireyler arasında farklılıklar görülmekteyse de, bunlar güvenli sürücülüğü garantileyecek kadar büyük farklar olmadığı gibi, tartışmalı sonuçlar olarak değerlendirilmektedirler. Bununla birlikte genel olarak araştırmalar 0.2 promil düzeyinden itibaren alkol düzeyi arttıkça sürücülük üzerinde olumsuz etkilerinin de arttığı yönünde birleşmektedir. Bu sınır kimi ülkeler tarafından kabul edilmiş bulunmaktadır. 

ÜLKEMİZDE YASAL ALKOL SINIRI 

Ülkemizde ticari araç sürücüleri ve kamu hizmetinde çalışan sürücülerin alkollü olarak trafiğe çıkmaları tümüyle yasaklanmış, diğer sürücüler içinse yasal sınır olarak bir litre kanda yarım gram alkole eşit olan, 0.50 Promil belirlenmiştir. Bu halk arasında yanlış bir biçimde "yüzde elli alkollü olmak" diye ifade edilmekte, hatta bunun mümkün olduğu sanılmaktadır. Bu tümüyle yanlış bir bilgidir. Bu yanlışlık genellikle promil değerinin nasıl hesaplandığının iyi bilinmemesinden kaynaklanmaktadır. 
Promil hesabında alkolün ağırlığı, kanın ise hacmi dikkate alınarak bir orantı kurulur. Örneğin 0.50 promil 100 mililitre kanda 50 miligram alkol bulunduğunu gösterir ve buradan gidilerek, 50:100=0.50 promil kabul edilir. Ağırlığı hacme oranlamak matematiksel olarak çok mantıklı değilse de, karmaşık ve çok küçük sayılarla uğraşmak zorunda bırakmadığı için tercih edilen bir ifade biçimidir. Eğer hacim oranları dikkate alınacak olursa, 0.50 promilin gerçekte kanda %0.025 oranında alkole eşit olduğu (on binde 2.5 !) görülür. İnsan vücudu yüzde elli alkol oranı bir yana, %0.5 oranında alkole bile (binde 5 ya da bir litre kanda 4 gram alkol bulunması) tolerans göstermekte çok zorlanır, hatta bu düzeydeki kan-alkol oranı pek çok kişide ölüme yol açar. 


 
ALKOL DÜZEYİNİN HESAPLANMASI VE ALKOL-KAN ORANLARI
ÖLÇÜM DEĞERİ promil hesabı(miligram alkol/mililitre kan) 1 Litre kanda ne kadar alkol var hacim olarak kandaki alkol oranı*
0.2 Promil 20 mg alkol/100 ml kan (20:100=0.2) 0.2 gram alkol %0.025 (binde 0.25 alkol)
0.5 Promil 50 mg alkol/100 ml kan (50:100=0.5) 0.5 gram alkol % 0.063 (binde 0.63 alkol)
0.8 Promil 80 mg alkol/100 ml kan (80:100=0.8) 0.8 gram alkol % 0.1 (binde 1 alkol)
1 Promil 100 mg alkol/100 ml kan (100:100=1) 1 gram alkol % 0.13 (binde 1.3 alkol)
1.5 Promil 150 mg alkol/100 ml kan (150:100=1.5) 1.5 gram alkol % 0.19 (binde 1.9 alkol)
2 Promil 200 mg alkol/100 ml kan (200:100=2) 2 gram alkol % 0.25 (binde 2.5 alkol)
3 Promil 300 mg alkol/100 ml kan (300:100=3) 3 gram alkol % 0.38 (binde 3.8 alkol)
4 Promil 400 mg alkol/100 ml kan (400:100=4) 4 gram alkol % 0.5 (binde 5 alkol)
5 Promil 500 mg alkol/100 ml kan (500:100=5) 5 gram alkol % 0.6 (binde 6 alkol)
* 1 mililitre alkolün ağırlığı 0.789 gram, 1 gram alkolün hacmi 1.268 mililitredir
 
ALKOLÜN VÜCUT VE DAVRANIŞLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
ÖLÇÜM DEĞERİ VÜCUT VE DAVRANIŞ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
0.2 Promil ruh halinin değişmesi, vücut ısısında hafif bir yükselme, davranışlar üzerindeki kontrolün azalması
0.5 Promil belirgin bir gevşeme, dikkatin azalması, koordinasyon ve muhakeme bozukluğunun başlaması. YASAL SINIR
0.8 Promil koordinasyon, algı ve muhakemede belirgin bozulma, tepki zamanının, kendini kontrol etme becerisinin zarar görmesi
1 Promil sarhoşluk belirtileri, muhtemel mahcup edici davranışlar, bir an neşeli bir an üzgün olmak gibi ruh halinde gidip gelmeler
1.5 Promil ayakta durma, yürüme ve konuşmada güçlük çekme, denge ve koordinasyonun kaybedilmesi, belirgin olarak sarhoşluk hali
2 Promil ağrı ve diğer fiziksel duyumların azalması, ağlama ve gülme arasında gidip gelmek gibi belirgin duygusal tutarsızlıklar 
3 Promil reflekslerin azalması, bilinçte bulanıklık, pek çok kişide bilinç kaybı

         ALKOL İÇEREN İÇKİLER

Bir çok içkide bulunan alkol oranı (içkinin alkol derecesi) çok farklıdır ve bu nedenle ne kadar alkol alındığının belirlenmesi çok güç olabilir. Ayrıca alkolün vücutta yakılması zaman isteyen bir iştir ve bu da kişinin vücut ağırlığı, karaciğerinin büyüklüğü, genel sağlık durumu başta olmak üzere pek çok faktöre göre farklılık göstermektedir. Bu nedenle bir çok kişi aldığı alkol miktarı konusunda yanılgıya düşmektedir. 

Vücudunda 6 litre kan bulunduğunu varsaydığımız bir yetişkinin kan dolaşımına 3 gram alkol karışması halinde yasal sınıra ya çok yaklaştığı ya da aştığı düşünülebilir. Aşağıda, içinde yaklaşık olarak 12 gram alkol bulunan içki miktarları belirtilmiştir Bu içkilerin içerdiği alkol miktarı göz önünde bulundurulduğunda bir yetişkinin tehlikeli bir sürücü haline gelmesinin çok zor olmadığı görülür. Özellikle "hafif" içki olduğu düşünülerek bira ve şarabın çok fazla içilmesinin sürücüleri çok zor durumda bırakabileceğine dikkat edilmelidir.
 
 
         ALKOLÜN VÜCUTTAN ATILMASI

Pek çok kişi alkol aldıktan sonra kahve içerek, egzersiz yaparak ya da biraz kestirerek alkolün vücuttan atılmasını hızlandırabileceğini düşünür. Oysa bunların alkolün yakılması üzerinde hiçbir etkisi yoktur. Bunun için karaciğerin çalışmasına ve zamana ihtiyaç vardır. 

Alkol alındıktan sonra muhakeme yeteneği, algılayış giderek bozulurken bunun sonucunda sürücülük becerileri azalmakta, buna karşılık yine bozulan muhakeme yeteneği ve azalan duygusal kontrol nedeniyle kendine güvende yersiz bir artış meydana gelmektedir. İşte bu çelişkili değişim sürücülük için daha da tehlikeli bir duruma yol açmaktadır. Bu nedenle alkol aldıktan sonra ne yapacağını düşünmek yerine içmeye başlamadan önce bazı kararlar almak daha yararlı olabilir. Bunlar eğer araç kullanılacaksa hiç içmemek, eğer içilecekse araç kullanacak bir kişi bulmak olabilir. Özellikle eğlenmek için çıkılan akşamlarda özel araç kullanmak yerine taksi ya da toplu taşım araçlarını tercih etmek uygun olacaktır. Hiç şüphe yok ki alkolün etkileri konusunda doğru bilgilenen ve bu tür kararları alkol almadan önce vermeye çalışan sürücüler bu konuda en doğru davranışı da yine kendileri seçebilirler. 

ALKOL DENETİMLERİ

Alkol denetimlerinde yapılan iş, kanda ne kadar alkol bulunduğunun belirlenmesi ve bu miktarın sürücülük için tehlike yaratacak düzeyde olup olmadığına karar verilmesidir. 

Bu denetimin hangi hallerde, nasıl yapılacağı ve neye göre karar verileceği yasa ve yönetmeliklerle belirlenmiştir. Buna göre sürücünün alkollü olabileceğinden şüphe duyulduğunda ya da rutin alkol kontrolleri sırasında alkolmetreyle ölçüm yapılabileceği gibi, alkolmetrenin bulunmadığı hallerde görevliler tarafından sürücünün durumuyla ilgili gözlemlerin kaydedildiği bir alkol test raporu da düzenlenebilir. Ölçüm ya da gözlem sonucunda sürücünün, 0.50 promil düzeyinin üzerinde alkollü olduğu ve araç kullanamayacak durumda olduğu belirlenirse gerekli cezai işlemler yapılır (Karayolları Trafik Kanunu ve Karayolları Trafik Yönetmeliği).

Sürücünün itirazı halinde ise, öncelikle bu konuda eğitilmiş ve kan almaya yetkili kılınmış personel tarafından kanı alınarak, tahlil için polis kriminal laboratuarına gönderilir. Polis kriminal laboratuarlarında tahlilin mümkün olmaması halinde, sürücü kanındaki alkol miktarının tespiti için adli tıp merkezlerine ve Sağlık Bakanlığı'na bağlı tahlil yapabilecek teknik ve tıbbi imkanlara sahip olan en yakın sağlık kuruluşlarına gönderilir. Tahlil imkanının bulunmadığı sağlık kuruluşlarında hekim tarafından yapılan muayene sonucuna göre düzenlenen rapor esas alınır (Karayolları Trafik Kanunu ve Karayolları Trafik Yönetmeliği).
 

EGM

  • Emniyet Genel Müdürümüz
  • Hakkımızda
    • Misyon ve Vizyon
    • Tarihçe
    • Emniyet Genel Müdürlerimiz
    • Teşkilat Şeması
    • Bizi Tanıyın
    • Rütbeler
  • Birimlerimiz
    • Teftiş Kurulu Başkanlığı
    • Özel Güvenlik Denetleme Başkanlığı
    • Hukuk Müşavirliği
    • Özel Harekat Başkanlığı
    • İstihbarat Başkanlığı
    • Trafik Başkanlığı
    • KOM Başkanlığı
    • Personel Başkanlığı
    • Narkotik Suçlarla Mücadele Başkanlığı
    • Daire Başkanlıkları
    • İl Emniyet Müdürlükleri
    • Eğitim Birimleri
    • Diğer Birimler
  • Gündem
    • Haberler
    • Duyurular
  • Yayınlar
    • Polis Dergisi
    • Polis Radyosu
    • Polis Akademisi Yayınları
  • Şehitlerimiz
  • Polis Müzesi
  • Atatürk ve Polis

SUÇLA MÜCADELE

  • Suçlar
    • Asayiş
      • Dolandırıcılık
      • Yağma
      • Hırsızlık
      • Oto Hırsızlığı
      • Yankesicilik
      • ATM Dolandırıcılığı
      • Evlenme Vaadiyle Dolandırıcılık
      • Sahtecilik Suçları
    • Narkotik Suçlarıyla Mücadele
    • Kaçakçılık ve Organize Suçlar
      • Kaçakçılık Suçlarıyla Mücadele
      • Organize Suçlarla Mücadele
      • Mali Suçlarla Mücadele
    • Siber Suçlar
      • Sosyal Medya Dolandırıcılığı
    • Trafik Kuralı İhlalleri
      • Psiko-Teknik Değerlendirme
      • Hava Yastığı
      • Cocuk Koltuğu Kullanımı
      • Trafik Denetimi
      • Güvenli Sürüş Teknikleri
      • Yaya Geçitleri
      • Alkollü Araç Kullanımı
      • Cep Telefonu Kullanımı
      • Uykusuz ve Yorgun araç Kullanımı
      • Emniyet Kemeri Kullanımı
      • Ceza Puanı Uygulama
      • Trafikte Hız ve Kaza Riski
  • Veriler
    • 2019 Yılı Verileri
      • Ocak
      • Şubat
      • Mart
      • Nisan
      • Mayıs
      • Haziran
      • Temmuz
      • Ağustos
  • Vatandaşlık Hakları
  • Sıkça Sorulan Sorular

İŞLEMLER

  • İhbar
  • Trafik Cezası ve Otopark Sorgulama
  • İnsan Hakları Başvuru Formu
  • EDS Noktaları
  • Bilgi Edinme
  • EGM Mobil
  • Sınav Sonuç
  • E-Devlet Hizmetleri
  • Kayıp Alarmı
  • Kiralık Araç Bildirim Sistemi
  • Özel Güvenlik Bilgi Sistemi
  • Patlayıcı Maddeler ve Silah Bilgi Sistemi

HIZLI ERİŞİM

  • T.C.Vatandaşıyım
  • Polisim
  • Kayıp Şahıs/Çocuklar
  • Turist ve Göçmen
  • Silah Ruhsat İşlemleri Hakkında SSS
  • Trafik Mevzuat
  • Terörden Arananlar
  • Trafik Tescil Hizmetleri
  • Strateji Geliştirme Faaliyetleri

İLETİŞİM

  • Emniyet Genel Müdürlüğü
  • İl Emniyet Müdürlükleri
  • En Yakın Polis Merkezi
  • EGM
    • Emniyet Genel Müdürümüz
    • Hakkımızda
      • Misyon ve Vizyon
      • Tarihçe
      • Emniyet Genel Müdürlerimiz
      • Teşkilat Şeması
      • Bizi Tanıyın
      • Rütbeler
    • Birimlerimiz
      • Teftiş Kurulu Başkanlığı
      • Özel Güvenlik Denetleme Başkanlığı
      • Hukuk Müşavirliği
      • Özel Harekat Başkanlığı
      • İstihbarat Başkanlığı
      • Trafik Başkanlığı
      • KOM Başkanlığı
      • Personel Başkanlığı
      • Narkotik Suçlarla Mücadele Başkanlığı
      • Daire Başkanlıkları
      • İl Emniyet Müdürlükleri
      • Eğitim Birimleri
      • Diğer Birimler
    • Gündem
      • Haberler
      • Duyurular
    • Yayınlar
      • Polis Dergisi
      • Polis Radyosu
      • Polis Akademisi Yayınları
    • Şehitlerimiz
    • Polis Müzesi
    • Atatürk ve Polis
  • SUÇLA MÜCADELE
    • Suçlar
      • Asayiş
        • Dolandırıcılık
        • Yağma
        • Hırsızlık
        • Oto Hırsızlığı
        • Yankesicilik
        • ATM Dolandırıcılığı
        • Evlenme Vaadiyle Dolandırıcılık
        • Sahtecilik Suçları
      • Narkotik Suçlarıyla Mücadele
      • Kaçakçılık ve Organize Suçlar
        • Kaçakçılık Suçlarıyla Mücadele
        • Organize Suçlarla Mücadele
        • Mali Suçlarla Mücadele
      • Siber Suçlar
        • Sosyal Medya Dolandırıcılığı
      • Trafik Kuralı İhlalleri
        • Psiko-Teknik Değerlendirme
        • Hava Yastığı
        • Cocuk Koltuğu Kullanımı
        • Trafik Denetimi
        • Güvenli Sürüş Teknikleri
        • Yaya Geçitleri
        • Alkollü Araç Kullanımı
        • Cep Telefonu Kullanımı
        • Uykusuz ve Yorgun araç Kullanımı
        • Emniyet Kemeri Kullanımı
        • Ceza Puanı Uygulama
        • Trafikte Hız ve Kaza Riski
    • Veriler
      • 2019 Yılı Verileri
        • Ocak
        • Şubat
        • Mart
        • Nisan
        • Mayıs
        • Haziran
        • Temmuz
        • Ağustos
    • Vatandaşlık Hakları
    • Sıkça Sorulan Sorular
  • İŞLEMLER
    • İhbar
    • Trafik Cezası ve Otopark Sorgulama
    • İnsan Hakları Başvuru Formu
    • EDS Noktaları
    • Bilgi Edinme
    • EGM Mobil
    • Sınav Sonuç
    • E-Devlet Hizmetleri
    • Kayıp Alarmı
    • Kiralık Araç Bildirim Sistemi
    • Özel Güvenlik Bilgi Sistemi
    • Patlayıcı Maddeler ve Silah Bilgi Sistemi
  • HIZLI ERİŞİM
    • T.C.Vatandaşıyım
    • Polisim
    • Kayıp Şahıs/Çocuklar
    • Turist ve Göçmen
    • Silah Ruhsat İşlemleri Hakkında SSS
    • Trafik Mevzuat
    • Terörden Arananlar
    • Trafik Tescil Hizmetleri
    • Strateji Geliştirme Faaliyetleri
  • İLETİŞİM
    • Emniyet Genel Müdürlüğü
    • İl Emniyet Müdürlükleri
    • En Yakın Polis Merkezi

© 2019 T.C. İçişleri Bakanlığı Emniyet Genel Müdürlüğü

 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız