1- Genel esaslar
Yurda öğrenci kabulüiçin yapılacak sıralamada, aşağıda belirtilen öncelik sırası esas alınır:
a) Şehit ve görev malulüolan Emniyet Teşkilatı mensuplarının çocukları,
b) Bir önceki yıl yurttakalan Emniyet Teşkilatı mensubu çocuklarından, süresi içinde kayıt yeniletmeküzere müracaat edenlerin, geçmiş yıllardaki durumları dikkate alınarak tutum vedavranışları iyi olanların kayıtları yenilenir. Geçmiş dönemlerde yurtlarımızdakalan ve ceza alan öğrencilerin kayıtları kesinlikle yenilenmez.
c) Öncelikle ikinci,sonra birinci bölge illerde görev yapmakta olan teşkilat mensuplarınınçocukları,
ç) Merhum olanmensuplarımızın geride kalan çocukları,
d) Emniyet Teşkilatındanemekli olanların çocukları,
e) Boş kontenjanbulunduğu takdirde, Emniyet Teşkilatı Mensuplarımızın önce kardeşleri, dahasonra da Emniyet Teşkilatı Mensuplarımızın yakınları müracaat ettikleri öğretimyılı için merkezde Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanı, illerde İl Emniyet Müdürü,eğitim öğretim kurumlarında Okul Müdürünün onayı alınmak suretiyle yurtlardanfaydalandırılabilir.
2- Öğrenci ile ilgili esaslar
Aşağıda belirtilen şartlara sahip olanöğrenciler yurtlara kabul edilirler:
a) Ön lisans, lisans,lisansüstü ve doktora düzeyindeki örgün eğitim öğrenimine devam ediyor olmak,
b) Evli olmamak,
c) Öğrencinin yerleşimyerinin, yurdun bulunduğu ilin belediye sınırları dışında olması,
ç) Sosyal güvenceliherhangi bir işte çalışmamak,
d) Taksirli suçlarhariç, hakkında sabıka kaydı bulunmamak,
e) Öğrencinin toplu yerlerde yaşamaya engel olacak seviyede akıl ve ruhsağlığının bozuk olmaması veya bulaşıcı hastalığa sahip olmamak.
f) Öğrencinin kendisinin ya da annesinin, babasının veya velisinin terörörgütlerine veya Milli Güvenlik Kurulunca Devletin milli güvenliğine karşıfaaliyette bulunduğuna karar verilen yapı, oluşum veya gruplara üyeliği,mensubiyeti, iltisaki veya irtibatı bulunmasına ilişkin devam eden adli veyaidari soruşturma bulunmamak.
B- MÜRACAAT ŞEKLİ VEZAMANI
a)Yurtta kalmak isteyenöğrencilerin velileri tarafından internet üzerinden yayımlanan müracaat formunundoldurması gerekmektedir.
b) Başvurular, 1–31 Ağustos tarihleri arasında yapılacaktır.
c) Kayıtlar her sene yenilenir. Bir yıl önce yurtta kalan ve tekrar kalmakisteyen öğrencilerin de belirtilen tarihler arasında müracaat etmelerigerekmektedir.
C- KESİN KAYIT İÇİNBAŞVURU ŞEKLİ VE ZAMANI
(1) Yurda geçici kaydı yapılan öğrenciler idare tarafından internetüzerinden asil ve yedek olarak duyurulacaktır. Aşağıda belirtilenbelgeler ile birlikte idarenin daha sonra yapacağı duyuru ile yurda yerleştirmeve kesin kayıt işlemi yapılacaktır. Yurt görevlileri tarafından, öğrencilerdenalınan belgelerin doğruluğu kontrol edildikten sonra öğrencilerin kayıtlarıyapılacaktır.
(2) Kesin kayıt için yurtlarca istenecek belgeler:
a) T.C. kimlik fotokopisi,
b) İki (2) adet vesikalık fotoğraf,
c) Verem Savaş Dispanserinden alınacakakciğer film raporu,
ç) Çalışan veliler için görevbelgesi (Eylül ayı İçerisinde alınmış olacak)
d) Veli ve öğrenci tarafından imzalı, o yıl içinbelirlenen depozito bedelinin on (10) katı tutarındaki yükümlülük belgesi.
e) Örgün eğitim veren yükseköğrenim öğrenciprogramına kayıtlı olduğuna dair öğrenci belgesi.
(3) Şehit, emeklilik, vefat durumunda ilaveolarak;
a) Şehit çocukları için şehitlik belgesi,
b) Emekli olanlar için emekli kimlik kartıfotokopisi,
c) Malulen emekli olanlar için malullük belgesiistenir.
(4) Kayıt yenileten veya yeni kayıt yaptıracak öğrenciler,hastanelerde yaptırılan Hepatit–B, Hepatit-C, AIDS ve VDRL testleri ile GaitaKültürü sonuçlarını kesin kayıt yaptırmak için vermek zorundadır.
© 2019 T.C. İçişleri Bakanlığı Emniyet Genel Müdürlüğü