Şerit Komutlarını Atla
Ana içeriğe atla
Yol Güvenliğinde Yeni Dönem: Trafikte % 100 Yüz Yaşam Projesinin Açılış ve Tanıtımı Yapıldı
06.07.2017  
  Başbakan Sayın Binali Yıldırım’ın katılımlarıyla Yol Güvenliğinde Yeni Dönem: Trafikte Yüzde Yüz Yaşam Projesinin Açılış ve Tanıtım Programı Düzenlendi

Yol güvenliğinde sıfır can kaybı hedefi ile yola çıkan ‘Trafikte %100 Yaşam Projesi’ açılış programı, Başbakan Sayın Binali Yıldırım’ın himayelerinde, İçişleri Bakanı Sayın Süleyman Soylu’nun ev sahipliğinde Ankara’da yapıldı.

Toplantıya Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Avrupa Birliği Ulaştırmadan Sorumlu Komiseri Violeta Bulc, kamu kurum ve kuruluşlarının üst düzey yöneticileri, akademisyenler ve teşkilat personeli katıldı.

“Herkes arabaya biner binmez silahını çeker gibi kemerini çekip takarsa bir tedbiri yerine getirmiş olur.” diyerek başladığı açılış konuşmasında Başbakan Yıldırım şunları kaydetti:

“Trafik kazalarının sıfır ölümlü kazaya dönüştürülmesi için küçük büyük her etkinlikte mutlaka ben de varım. Yeter ki bir insanımızın hayatını kurtarmış olalım. Bizim inancımızda bir kişiyi yaşatmak bütün insanlığı yaşatmaya eş değerdir.”

Konuşmasının devamında insan hayatından daha önemli hiçbir şeyin olmadığını vurgulayan Başbakan Yıldırım, “ Bu iş kendi hayatını, başkalarının hayatını ciddiye almakla olacak. Geçtiğimiz 14 yıl içerisinde ulaşımda, kara, deniz, hava, demiryollarında çok ciddi işler yaptık. Şöyle ki, yaptığımız sadece bölünmüş yolların üç tane temel kazancı var. Birisi ekonomik kazanç. 25 bin km. bölünmüş yolda 1 yıl içerisinde zamandan ve harcanan yakıttan toplam trafikte elde edilen kazanç yaklaşık olarak 6 milyar Euro. Bütün yollar için harcadığımız paranın 5-5,5 yıl içerisinde kazanılması demektir bu. İkincisi çevreye fazladan verilen egzoz gazı miktarında 3 milyon metreküp azalma. Yani çevreyi daha az kirletme. Üçüncü ve en önemlisi 100 milyon km. taşıt başına ölüm faktörü 5,72 iken 2002'de, bugün bu katsayı 2.17'ye gerilemiş. Bu bölünmüş yollar hayat kurtarmak demek oluyor. Yolları böldük, hayatları birleştirdik.” diyerek konuşmasını tamamladı.

Yılın ilk 6 ayında yüzde 1,06 kural ihlali yapılırken ortalama hız süresinin hesaplanmasıyla birlikte ceza yazımının uygulandığı otoyollarda 6 günde yapılan kural ihlalinin binde 3'e gerilediğini belirten Bakan Soylu, Türkiye’nin eş zamanlı olarak küresel terör, narkoterör ve trafik terörüyle mücadele ettiğini, emniyet kemeri takılmadığında, hız limiti aşıldığında ve trafikte makas atıldığında trafik terörünün bir parçası olunduğuna vurgu yaptı.

Konuşmasında trafik kazalarından kaynaklanan ölümlerin 2020 sonuna kadar yüzde 50 azaltılması için 2010’da küresel karayolları güvenliğinin iyileştirilmesi hakkında karar alındığına değinen Bakan Soylu,  2012’de Başbakanlık tarafından "Karayolu Trafik Güvenliği Stratejisi ve Eylem Planı” yayınlandığını dile getirdi.

Konuşmasının devamında Bakan Soylu: “Ramazan Bayramında bizim yaklaşık 20 bin civarında polisimiz ve jandarmamız görev yaptı. Şimdi bu rakamı yüzde 100 arttırıyoruz. Yani önümüzdeki bayramda bu rakamı 40 bine çıkarıyoruz. Bu kadar trafik jandarma ve polisimiz yok ama başka alanlardan kaydırarak önümüzdeki bayramda tam bir seferberlik ortaya koyacağız. Gerek yolların güvenliği açısından, gerek insanlarımızın bir yerden bir yere emniyetli bir şekilde ulaşabilmesinin temini açısından, gerek okullar, gerek sivil toplum örgütleri, gerek mahalli idareler ve gerekse tüm Bakanlıklarımız, kamu kuruluşlarımız ortak bir çalışmayla tüm arkadaşlarımızla birlikte bu konuda galip geleceğimize ve iyi bir noktaya ulaşacağımıza inanıyoruz.” diye konuştu.

Emniyet Genel Müdürü Altınok ise yaptığı konuşmada şunları söyledi:

“Emniyet Genel Müdürlüğü olarak İçişleri Bakanımızın emir ve talimatları doğrultusunda bu alanda tüm paydaşlarımız ile birlikte koordineli olarak çalışmalar yaparak karayolu güvenliği konusundaki bütün evrensel gelişmeleri titizlikle takip ediyoruz. Bu titiz çalışmalar neticesinde ülkemizde her yıl araç sayısı yüzde 5 oranında artmasına rağmen trafik kazalarındaki yıllık ölüm ve yaralanma sayılarında ciddi düşüşler sağlanmıştır.”

Bu projenin hazırlanmasında ve bu toplantının düzenlenmesinde emeği geçen herkese teşekkür eden Altınok, “Projeye destek veren devlet büyüklerimize ve tüm katılımcılara şükranlarımı sunuyorum.” dedi.

Kapsamı, hedef ve stratejileri 3 yıl süren yoğun uğraşlar sonucunda belirlenen, temel amacı can kaybı ile sonuçlanan kaza oranını sıfıra düşürmek olan Avrupa Birliği destekli projenin 4 temel bileşeni bulunuyor:

-  Kurumsal ve yasal çerçevenin yeniden yapılandırılması ve uzun vadeli bir yol güvenliği stratejisinin geliştirilmesi,

-  EGM trafik hizmetlerinin kurumsal kapasitesinin geliştirilmesi,

-  Karayolu kaza istatistiklerinin üretim ve yayım sürecinin geliştirilmesi,

-  EGM trafik hizmetlerinin halkla ilişkiler, iletişim ve savunuculuk kapasitesinin geliştirilmesi.

-  3 milyon Euro bütçeli ve 2 yıl sürecek olan proje ile yapılacak çalışmalarla:

-  2021-2030 Karayolu Güvenliği eylem planı oluşturulacak,

-  Hâlihazırda yürürlükte olan 2011-2020 Karayolu Güvenliği Eylem Planı ara değerlendirmeye tabi tutulacak, 

-  Karayolu güvenliğine odaklı yeni bir lider kurum kurulacak ve kurum mevzuatı reformlarla desteklenecek,

-  Söz konusu lider kurum karayolu güvenliğinin dört ayağı olan Eğitim, Denetim, İlk Yardım ve Karayolu    

   Altyapısı alanlarında politikalar belirleyici olacak,

Trafikte ölüm ve yaralanmalara neden olan etmenler araştırılacak ve araştırma sonuçları doğrultusunda çözüm     

   önerileri getirilecek,

-  Toplumda karayolu güvenliğine ilişkin farkındalık yaratmak amacıyla medya-iletişim kampanyaları düzenlenecek,

-  Strateji ve eylem planının uygulanmasına ilişkin Avrupa Birliği hibe finansmanına yönelik yeni bir proje havuzu      

   oluşturulacak.

Proje süresince İçişleri Bakanlığı, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı ve farklı sektörlerdeki birçok paydaş kurum işbirliği içerisinde hareket edecek.​